Helyszín:
Bécs
Dátum:
szombat, 2016. október 08

Micsoda nap! Egy szép szombati napon egy motivált kis csapat érkezett hozzánk, nagyon-nagyon messziről, s öt órás utazást követően is mosollyal az arcukon léptek be hozzánk a schönbrunni kastélyparkba. A legtöbb gyerkőcnek az első látogatása volt ez a mostani Bécsben.
Egy rövid egyeztetést követően neki is vágtunk a napnak, hiszen mindent látni és érezni szerettünk volna Bécsből, ami csak egy ilyen napba beleférhet. Első megállónk pár méter után rabul is ejtette  a kis nebulókat, a schönbrunni kastély méretes lépcsőin elkészültek az első fényképek a csapatról. Közben belehallgattak a gyerekek az osztrák császárok és császárnék mindennapjaiba.

Schönbrunn kastély

A gyerekek nagy örömére már csak pár lépés választott el minket az állatkerttől, ahol végül 2 óra alatt a busz nem tervezett késése miatt a szokásosnál gyorsabb tempóban megnéztük az állatvilág legeit, találkoztunk a jegesmedvékkel és a pingvinekkel, akik nem nagyon tudnak természetes körülmények között találkozni egymással. De láttunk oroszlánokat, kis gyerek pandákat (ami nagy szenzáció, hiszen a bécsi az első olyan állatkert a világon, ahol állatkertben pandák születtek), vizilovat, orrszarvút, krokodilokat, jártunk az esőerdöben, s mindeközben a gyerekek sok érdekes információval gazdagodhattak az állatok csodálatos világáról.

belépés az állatkertbe

a jegesmedvék házában

a Pálmaház előtt

A kirándulás következő állomása Bécs belvárosa volt. Elmetróztunk az operához, és megismerkedtünk a járdán lévő csillagok tulajdonosaival: zeneszerzőkkel, művészekkel, a bécsi múlt zenei életének nagyjaival.  Bécs közismerten zenei nagyhatalom, büszkélkedhet Bartók Bélával, Mozarttal,  Beethovennel, és nagyon sok mindenkivel még, aki hírnevet szerzett a zene világában.

a bécsi Operaháznál

Majd tovább utaztunk a császárok egykori rezidenciájához, a Hofburghoz, megnéztük a római kori Bécs falait, és miközben elmerültünk Bécs régmúltjában. A városi kvízünket végül a Stephansdomban fejeztük be, ami igazi megkoronázása volt a városi felfedező túrának.

Graben

Stephansdom

Innen már a Praterbe vezetett az utunk, ahol a gyerekek az óriáskerékről csodálhatták meg a várost, és fedezhették fel újra madártávlatból azokat az épületeket, amiket korábban testközelböl figyelhettünk meg. Mindeközben az egyik kisgyermek tériszonya miatt nem tartott a többiekkel, így őt elvittük a robotétterembe, ami szintén igazi csúcspontja lehet egy osztálykirándulásnak, ha belefér időben.

Riesenrad

Robotétterem

A túra végén a gyerekektől csodálatos ajándékot kaptunk: egy áldásénekkel leptek meg minket, ami rendkívül megható lezárása volt ennek a csodálatos napnak. Mi pedig oklevelekkel, és egy kis ajándékcsomaggal köszöntük meg a napi munkájukat és gratuláltunk a teljesítményükhöz. Sokat tanultunk, még többet sétáltunk, de leginkább rengeteg élményt gyűjtöttünk.

Köszönjük Pásztó, várunk vissza benneteket!

A többi kép erről a linkről tölthető le: https://goo.gl/photos/gRutD5zTaDGVcgLZA